0346-12244

info@hiweb.se

HIfood

Online beställningssystem för restauranger, catering-restauranger, pizzerior, caféer m.m.

involine

Upplev enkelheten av involine, enklaste sättet att fakturera när och var som helst!

SEO, SEM, Webbinnehåll/Content, Webbanalys, Trafik, Sociala medier, Annonsering, Kampanj, onlinenärovaro 

Digital marknads­­föring

HIWEB Webbyrå utvecklar inte bara webbplatser och system utan skapar även digitala strategier så att er verksamhet når rätt målgrupp och kan stärka ert varumärke.

När vi skapar digitala strategier gör vi det utifrån era unika mål och behov. Det sammanställs sedan i ett komplett dokument som även inkluderar en handlingsplan.

$

Sökmotoroptimering

$

Webbplatsanalys

$

Google Ads, SEA och SEM

$

Inbound marketing

$

Programmatic

Digital marknadsföring med fokus på strategi

Att komma högt upp på träfflista på en sökmotor är idag avgörande om dina kunder ska kunna hitta dig. Annonser är ett alternativ, men många väljer att hoppa över de annonserade träffarna och går direkt vidare till de sökord som kommit upp. Vi kan hjälpa dig att optimera dina träffresultat.

Vi ser alltid till kundnyttan i varje projekt. Som digital marknadsföringsbyrå är det både viktigt med felfri optimering men även rätt strategi för att lyckas få resultat.

Strategin är ett ramverk som innehåller långsiktiga och övergripande mål för inriktningen och omfattningen av webbsatsningarna. Strategin kan även fungera som ett underlag för budget och resursfördelning inom företaget och skapar därmed en förståelse för hur affärsmål kan nås med hjälp av webben. Att ha en digital webbyrå som partner ger de bästa förutsättningarna för att lyckas.

Sökordsanalys

Sökordsanalys är den process som används för att identifiera relevanta sökord som används av målgruppen som söker efter information om ett företag, ett produkt eller en tjänst. 

SÖKORDSANALYS - LÄS MER

För att identifiera sökfraser och söktermer som är viktiga för just er verksamhet brukar ett SEO arbete inledas med en sökordsanalys. Vi analyserar er bransch för att hitta de sökord som era potentiella kunder använder när dom söker på exempelvis Google eller Bing. Sökordsanalysen blir sedan ett facit som gör att en fortsatt implementering blir möjlig.

Metoden involverar att titta på sökordsfrekvenser, undersöka vilka sökord som används mest, och föreslå strategier för optimering av innehåll för att få bättre sökmotorplaceringar. Resultatet är att företag kan nå fler kunder och öka försäljningen.

 

Teknisk SEO

Teknisk SEO är processen att förbättra en hemsidas tekniska förutsättningar för att öka dess synlighet i sökmotorer.

Teknisk SEO - LÄS MER

Teknisk SEO är den del av sökmotoroptimering som gör så att er webbplats ska uppfylla de tekniska krav som Google och andra sökmotorer har. Som fullservicebyrå arbetar Awave med alla delar inom teknisk sökmotoroptimering med allt från analys till fullständig implementering.

Det innefattar åtgärder som att förbättra hemsidans laddningstider, sökmotoroptimera kodning, använda rätt meta-taggar, hantering av URL:er och robot.txt, samt att förbättra hemsidans arkitektur och användarvänlighet.

Våra tjänster inkluderar konceptualisering av logotyper, design av logotyper, design av företagsidentitet, skapande av marknadsföring och trycksaker, webbdesign och uppdatering av hemsidor, och design av skräddarsydda grafiska lösningar. Vi erbjuder också konsultation och strategier för att hjälpa dig att uppnå dina mål och förbättra din marknadsföring.

On page SEO

Onpage SEO är processen att optimera en webbsida för att uppnå högre rangeringar i sökmotorer.

On page SEO - LÄS MER

On page SEO är ett löpande arbete med oändliga möjligheter. De sökord du vill synas på implementeras på er sajt optimeras därefter för att nå topp-positioner på Google och andra sökmotorer.

Det innefattar att anpassa webbsidans tekniska struktur, innehåll och meta data för att ge sökmotorer en bättre uppfattning om innehållet på webbplatsen.

Off page SEO

SEO sker inte bara genom arbete på själva webbplatsen utan även från andra domäner. Off page SEO är optimering som utförs utanför webbplatsen för att förbättra webbplatsens ranking i sökmotorer.

OFF PAGE SEO - LÄS MER

 Off-page SEO handlar om att hitta extern kraft för att hjälpa den organiska rankingen. Detta görs bland annat genom att skicka trovärdighet från andra webbplatser till ens egna webbplats. 

Vi hjälper våra kunder med länkstrategier för att öka möjligheten att nå högre organiska positioner.

Inkommande länkar har ett stort inflytande på din webbplats organiska ranking på Google och hos andra sökmotorer. Om du vill förbättra din sökmotoroptimering är länkbyggande något du bör ta på högsta allvar.

 

Sökmotoroptimering på Google

Med 7 miljarder sökningar varje dag är Google den dominanta sökmotorn.

Sökmotoroptimering på Google - LÄS MER

Sökmotoroptimering, även känd som SEO, är ett samlingsbegrepp för processen att förbättra en webbplatsens synlighet i sökmotorer som Google, Yahoo och Bing.

Det innebär att webbplatsen är mer sannolik att dyka upp högre upp i sökresultaten och får därmed fler besökare.

Google står för 96% av alla användare och det organiska söket står för 70% av alla klick som sker. Det är därför viktigt att alltid jobba med en effektiv sökmotoroptimering om du vill synas på Google. Vi hjälper våra kunder att öka sina positioner och fokusera på sökord som genererar intäkter och trafik till verksamheten.

SEO-processen involverar att optimera innehållet på webbplatsen för att möta de krav som sökmotorer ställer, såsom att innehållet är relevant och unikt.

Synergier med Google Ads

Google Ads är ett verktyg som används för att effektivt marknadsföra företagets produkter och tjänster.

Synergier med Google Ads - LÄS MER

Att använda sig av Google Ads ger förtegate en kraftig marknadsföring för att nå ut till sin målgrupp genom att skapa annonser som syftar till att öka trafik till webbplatsen och så öka försäljningen. Synergier med Google Ads kan också hjälpa företag att öka sin synlighet och nå mer potentiella kunder. Det kan också hjälpa företag att förbättra sin online närvaro, optimera sökresultaten och öka försäljningen.

Ett samarbete av sökmotoroptimering och sökmotorannonsering är en erkänd lyckad kombination, då de på många sätt jobbar utifrån samma parametrar.

Oavsett hur vi vrider och vänder på det så älskar Google en innehållsrik sida med relevant innehåll. Den stora skillnaden mellan SEO och SEM är att sökmotorannonsering ofta har en bättre kortsiktig effekt, vilket gör att kombinationen blir ännu bättre.

 

SEO

Vi hjälper dig att förbättra din webbplats så att den rankar högre på sökmotorer som Google, Yahoo och Bing.

Vi erbjuder kostnadseffektiva SEO-strategier som är skräddarsydda efter din verksamhet och mål. Vi tar hand om hela processen från analys till genomförande och övervakning.

Vi ger dig de verktyg du behöver för att tävla med dina konkurrenter och nå topplaceringar i sökresultaten. SEO-optimering hjälper dig att öka trafiken till din webbplats, öka konverteringar och förbättra din webbplats ranking på sökmotorer. Kontakta oss för att få mer information om vår SEO-tjänst och hur den kan hjälpa dig att nå dina online-mål.

SEM

SEM är en förkortning på Search Engine Marketing, Sökordsmarknadsföring på svenska.

Inom denna benämning finns SEA – Search Engine Advertising vilket omfattar alla sätt du kan betala för en annons på en sökmotor. SEM innefattar alla sätt man kan marknadsföra sig via sökmotorer, oavsett om man betalar för det eller inte.

Tjänsten ger användare insikter om hur de kan förbättra sin sökmotor ranking och strategiska rekommendationer för att öka trafik och förbättra omvandlingar. SEM-rapporter ger användare en detaljerad överblick över deras sökmotoroptimering, inklusive hemsidans organiska sökmotor ranking, sökordsanalyser, bästa prestanda för annonser, rivaliserande analyser och strategiska rekommendationer.

Vi tillhandahåller även anpassningsbara rapporter som hjälper användare att förbättra sin sökmotor ranking och öka trafik och omvandlingar.

CONTENT MANAGEMENT

För att lyckas med din digitala marknadsföring behöver du vara säker på att du har rätt innehåll, detta innefattar bilder, text, länkar osv.

Vi hjälper dig med detta och kan med hjälp av informationen du ger oss om ditt företag skapa content som är optimerad för både sökmotorer och kunder. Vår tjänst består av att skapa innehåll som är anpassat till företagets mål, behov och målgrupp. Genom att använda oss av strategiska metoder och tekniker försäkrar vi oss om att innehållet är optimerat och att det är intressant och relevant för användarna.  

 

WEBBSTRATEGI

För att lyckats med er digitala närvaro kan vi hjälpa er att ta fram en komplett strategi utifrån er utgångspunkt, med allt från att formulera utmaningar, problem och möjligheter, ta fram kravspecifikation och skapa trend, omvärlds- och nulägesanalyser.

Webbstrategi är ett system som gör för att öka företagets närvaro på webben och öka företagets försäljning. Det ger företaget ett verktyg för att planera och optimera sitt webbstöd för att nå sina mål och förbättra sina affärsresultat. Systemet kan hjälpa företag att utveckla en strategi för att maximera sin online-närvaro, inklusive strategier för SEO, marknadsföring via sociala medier, innehållsmarknadsföring, webbdesign och analytiska verktyg. Det ger även företaget en plattform för att analysera, övervaka och förbättra sina online-prestationer.

Vi tar totalansvar för våra kunders Laravel, WordPress– och WooCommerce-webbplatser, vilket innebär att vi tar hand om uppdateringar och ser till att siten alltid fungerar som den ska.

Du som kund kan då fokusera på din verksamhet istället för att oroa dig över driften av din webb.

Vi hjälper er!
Redo att sätta igång?

Vill du planera ditt nya webbprojekt, släng iväg ett mejl så hör vi av oss.

En bra webbplats säljer sig själv

”I den digitala världen utmanas den traditionella säljarrollen då vi i större utsträckning kan ta reda på informationen själva. Genom att ta tillvara en webbplats trafik och besöksfrekvens har man möjlighet att möta kunden på dennes villkor och underlätta i beslutsprocessen.

Med bra och attraktivt innehåll kan man fånga besökaren på ett tidigt stadium och få webbplatsen att sköta försäljningen åt dig!”

Ahmad Barakat, HIWEB Group VD | FOUNDER